February

on Wednesday, February 29, 2012
The only month in a year that has 28 or 29 days.
And I wrote this on its 29th day. I'll be meeting this date again on 2016.

So...here's some post.



This month I started my 6th semester with some busy weeks. I was pretty sure that holiday has its jetlag, and that I'm still trying to deal with it.
For the first time in years, I'm having post-holiday-food-jetlag. I miss my maid's food. I miss my mom's cooking. I miss everything I ate in the dining table. I found out that I was extremely fed up with FH cantine's meals.

This month we let my dear funny cousine Luna stayed at our house in Jakarta for 10 days. It was one precious experience to me, and I really love that girl :)

This month I let my mind focused on what I want to do in live, and what I want to achieve. I learned that life's not owned by those who are strong and smart, but more to those who are adaptable and enduring.
I realized every day that God is kind. Life is kind. And if you can't find a way through life, make one. Make one and believe in it. And thank God I have my family as my 'god', whom I can really worship and believe in.

I thank my friends for keeping up with me through my experiments time.
I thank my parents for the endless education.
I thank my grandpa for showing what true love is.
I thank my grandma for showing what growing old is.
I thank my precious stuff for teaching me to be more cautious.
I thank my money for showing me that it needs to be saved.
I thank my brain for keeping me sane.
I thank my heart for keeping me kind.
I thank my dreams for keeping me on track.
I thank my God for keeping me alive...and for everything.








Gosh, that was serious.



Okay, move to the kind of funny stuff..in Indonesian.



Bulan ini gw belajar apa rasanya jadi ibu-ibu yang punya anak berusia 3 tahun yang rasanya tidak mau berhenti bergerak dan bicara, juga bagaimana rasanya ketika:

1. Dimarahin karena bikin susu kelamaan sama anak umur 3 tahun;
2. Bikin anak umur 3 tahun nangis sesenggukan;
3. Gendong anak umur 3 tahun biar tidur lagi gara kebangun pas tidur siang;
4. Mengidupkan imajinasi masa kecil demi anak umur 3 tahun;
5. Tempat tidur berbau campuran pipis dan susu gara-gara tidur dengan anak umur 3 tahun;
6. Beliin macam-macam mainan yang bahkan jaman dulu tidak gw miliki untuk si anak umur 3 tahun;
7. Temenin anak umur 3 tahun main-main di tempat bermain supermarket sampe capek;
8. Ngajarin anak umur 3 tahun nyanyi;
9. Ngajarin anak umur 3 tahun ngomong aneh-aneh;
10. Cebokin anak umur 3 tahun abis boker.



this is the 3 years old Luna. The 10-days-boss at my house.



but I love her :3



GW MERASA DEWASA!
GW SIAP MENJADI IBU YANG BAIK BAGI ANAK-ANAK GW!



*plak!!*


Tidak, gw tidak siap jadi ibu sekarang.
Gw masih mau senang-senang, hepi-hepi, bego-begoan, dan merayakan ulang tahun ke 21 gw.


Oh ya, personally, menurut gw Februari ini adalah bulan yang suram. Banyak sekali kabar mengenai teman atau kerabat teman yang meninggal.

Di bulan ini juga, ketika tengah melayat di rumah seorang senior yang tengah kehilangan ibunya, gw dan beberapa teman-teman Perfilma dengan impulsifnya memutuskan untuk memberikan penghiburan dengan lagu....yang untungnya cukup sukses.

Dilanjutkan dengan makan-makan di KFC Lenteng Agung, dan berujung ke peristiwa "Mobil Togar" yang super tolil, tapi sayangnya tidak bisa gw ceritakan di sini, karena what happened in Togar's car, stays in Togar's car, mfufufufufufufufu :3



Well, anyway, good bye February!
May March come with a brighter day!
And may all my wish come true.

AMEN TO THAT!

0 comments: